Despre
Unitatea de Cercetare în Educație își propune să contribuie activ la inovația în educație prin expertiză, formare, studii și cercetări. Misiunea noastră este de a oferi suportul științific necesar celor mai noi abordări în educație, pentru o învățare autentică, motivantă, activă și creativă.
Evenimente și informații
- Comunicat de presă – PISA 2025 – Pretestare
- Neparticiparea elevilor de liceu la examenul de bacalaureat – sesiunea iunie 2023
- Neparticiparea elevilor la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a 2023
- Studiu: Evaluarea de către actorii educaționali a structurii anului școlar pe intervale de cursuri (module). Raport preliminar
- Rezultatele studiului PISA 2022, România
Resurse
- Lectura – o perspectivă transversală
- Repere metodologice pentru consolidarea achizițiilor anului școlar 2019-2020
- Programe și activități de consiliere pentru dezvoltarea competențelor socio-emoționale ale elevilor. Ghid pentru profesorii consilieri școlari
- COMPETENȚELE SOCIALE ȘI EMOȚIONALE. Colecție de bune practici pentru consilieri și profesori
- Împotriva tuturor provocărilor. Un studiu exploratoriu privind reziliența în școală
Proiecte recente
Publicații recente
- Euroguidance Romania 1999-2021: Activități, rezultate, impact
- Invatarea la distanta. Ancheta cu privire la activitatile educationale in Romania in perioada suspendarii cursurilor fata in fata
- Învățarea la distanță. Studiu cu privire la activitățile educaționale desfășurate în România, în perioada suspendării cursurilor școlare față-în-față
- Participarea la educaţie în învăţământul secundar superior – O provocare pentru politicile curente în România
- Educatia pentru toti si pentru fiecare – accesul și participarea la educațiea copiilor cu dizabilități și/sau CES din școlile participante la campania „UNICEF Hai la Școala!”
Studii și cercetări recente
- Neparticiparea elevilor de liceu la examenul de bacalaureat – sesiunea iunie 2023
- Neparticiparea elevilor la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a 2023
- Studiu: Evaluarea de către actorii educaționali a structurii anului școlar pe intervale de cursuri (module). Raport preliminar
- ANALIZA REZULTATELOR LA EVALUAREA NAȚIONALĂ PENTRU ABSOLVENȚII CLASEI a VIII-a (EN VIII 2021) – raport de cercetare
- Raport privind starea sistemului de învățământ din România