ANALIZA REZULTATELOR LA EVALUAREA NAȚIONALĂ PENTRU ABSOLVENȚII CLASEI a VIII-a (EN VIII 2021) – raport de cercetare
Partea I – Evaluarea națională EN VIII 2021: participare, rezultate și factori de influență Sinteze din raportul de cercetare: Analysis of the 2021 National Assessment Results of the Grade 8 Students. Abstract Partea I. Participare și rezultate globale Partea a … Continuă să citești
Raport privind starea sistemului de învățământ din România
Raportul privind starea sistemului de învățământ din România este realizat anual și este prezentat de către Ministerul Educației, în Parlamentul României. Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație – Unitate de Cercetare în Educație realizează anual secțiunea de analiză … Continuă să citești
Raport privind implementarea Acțiunii eTwinning în România
perioada 2012 – 2021
Coordonator: Mirela Alexandru Echipa eTwinning: Mirela Alexandru, Alexandra Aramă, Oana Gheorghe, Simona Velea Cercetători asociați: Luminița Catană, Laura Elena Căpiță, Angelica Mihăilescu, Adela Mihaela Țăranu eTwinning este comunitatea internațională a școlilor, o acțiune colaborativă pentru mediul preuniversitar lansată în … Continuă să citești
Valențele neuroștiințelor pentru îmbunătățirea practicii educaționale
Valențele neuroștiințelor pentru îmbunătățirea practicii educaționale – Raport de proiect București, 2019
Studiu: Back to school Post-COVID
Raport Back to School 2020-2021 Tema începerii noului an școlar se află pe agenda publică din România, suscitând îngrijorări și controverse. Contextul aparte cu care se confruntă fiecare stat, generat de pandemia COVID-19, impune luarea unor măsuri speciale de politici, … Continuă să citești
Școala la distanță în perioada pandemiei Covid-19
Invatarea la distanta. Raport de cercetare_august 2020 Rezumat: ancheta Scoala la distanta În perioada 27 mai – 12 iunie 2020 Unitatea de cercetare în educație a realizat studiul ”Învățarea la distanță. Anchetă cu privire la activitățile educaționale desfășurate în … Continuă să citești
Școala de acasă – o provocare nouă pentru elevi și o oportunitate pentru profesorii noștri
Rezultate preliminare de cercetare Peste 6.000 de cadre didactice au participat la cercetarea evaluativă privind practicile didactice și dificultățile în desfășurarea activităților cu elevii în această perioadă. Cu un eșantion reprezentativ, investigația relevă măsurile de sprijin necesare și pot constitui … Continuă să citești
PISA 2018-2022
PISA (Programme for International Student Assessment) este un studiu comparativ internațional inițiat de către Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) cu scopul de a măsura dezvoltarea achizițiilor învățării elevilor de 15 ani, în trei domenii principale: lectură, matematică și … Continuă să citești
Opţionalele – proiect curricular la nivelul şcolii
Studiul de faţă reprezintă o nouă evaluare de etapă care își propune să aducă la zi analiza privind opţionalele, pentru a identifica mecanismele puse în funcţiune în contextul de dezvoltare şi aplicare a CDS la nivel de şcoală, parcursul urmat de … Continuă să citești
Acomodarea copilului cu trecerile de nivel din învățământul obligatoriu (clasa pregătitoare, clasa a V-a)
Prezentare: Scopul cercetării a fost de a oferi o bază pentru asigurarea unei acomodări favorabile a copilului cu școala primară și cu gimnaziul. În cadrul proiectului ne-am propus să descoperim dificultățile pe care le întâmpină copiii în trecerile de nivel … Continuă să citești