Raport de cercetare – Evaluarea programului „Săptămâna verde”
Studiul de față prezintă rezultatele de cercetare privind modalitățile de desfășurare a Programului „Săptămâna verde” în unitățile de învățământ preuniversitar din România și impactul acestuia la nivelul elevilor, al practicilor educaționale, al organizațiilor școlare. Demersul a vizat percepția actorilor educaționali … Continuă să citești
Sistemul de burse școlare – percepții ale actorilor educaționali
SCOPUL STUDIULUI Cercetarea privind bursele școlare a fost realizată la solicitarea Ministerului Educației și Cercetării și s-a desfășurat în perioada septembrie-decembrie 2024. Debutul studiului a coincis cu implementarea unor noi reglementări privind bursele școlare, la începutul anului școlar 2024-2025, ceea … Continuă să citești
Liceeni din România. Implicarea și autonomia liceenilor
Scopul cercetării a fost acela de a identifica tendințe de implicare și autonomie ale experienței școlare a elevilor de liceu, prin explorarea aspectelor referitoare la calitatea învățării, timpul școlar și relevanța curriculumului implementat.
Liceenii din România. Analiza serviciilor de consiliere la liceu. Provocări și direcții de îmbunătățire
Cercetarea cu titlul „Analiza serviciilor de consiliere la liceu. Provocări și direcții de îmbunătățire” reprezintă una dintre direcțiile de analiză în cadrul cercetării mai ample care vizează implicarea școlară și calitatea vieții liceenilor din România, derulate de Unitatea de Cercetare … Continuă să citești
Liceenii din România. Acces și participare
Demersul de cercetare a fost dezvoltat pornind de la o analiză documentară cu privire la politici, studii și analize pe tema accesului și participării la educație a elevilor din învățământul secundar superior. Această secțiune contribuie la înțelegerea contextului în care … Continuă să citești
Liceenii din România. Calitatea vieții liceenilor din România
Calitatea vieții școlare este un construct multidimensional care reflectă climatul atitudinal și emoțional la școală, evaluarea de către elevi a propriei bunăstări și satisfacția acestora în raport cu diferitele componente ale vieții de licean, ca urmare a experiențelor lor pozitive … Continuă să citești
Evaluarea măsurilor de implementare a structurii anului școlar pe intervale de cursuri (module)
Perspectiva actorilor educaționali Începând cu anul 2022-2023, structura anului școlar a fost împărțită în cinci intervale de cursuri (module) de 6-8 săptămâni de școală și cinci vacanțe. Studiul de față a vizat explorarea modului în care elevii, părinții, profesorii și … Continuă să citești
Siguranța în școală
Lansarea studiului „Siguranța în școală” Ministerul Educației și Poliția Română, prin Direcția Siguranța Școlară, au inițiat studiul „Siguranța în școală”, în contextul preocupărilor constante ale acestor instituții pentru siguranța elevilor. Studiul a fost realizat de către Unitatea de Cercetare în … Continuă să citești
Neparticiparea elevilor de liceu la examenul de bacalaureat – sesiunea iunie 2023
Neparticiparea elevilor de liceu la examenul de bacalaureat – sesiunea iunie 2023 – RAPORT DE CERCETARE Neparticiparea elevilor de liceu la examenul de bacalaureat – sesiunea iunie 2023 – SINTEZĂ
Neparticiparea elevilor la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a 2023
Neparticiparea elevilor la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a 2023 – RAPORT DE CERCETARE Neparticiparea elevilor la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a 2023 – SINTEZĂ










