Raportul național Eurostudent VII – 2018-2021
Centrul Național pentru Politici și Evaluare în Educație, prin Unitatea de Cercetare în Educație (CNPEE – UCE) și Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării (UEFISCDI), au plăcerea să anunțe finalizarea Raportului național EUROSTUDENT VII 2018-2021- … Continuă să citești
Valențele neuroștiințelor pentru îmbunătățirea practicii educaționale
Valențele neuroștiințelor pentru îmbunătățirea practicii educaționale – Raport de proiect București, 2019
Studiu: Back to school Post-COVID
Raport Back to School 2020-2021 Tema începerii noului an școlar se află pe agenda publică din România, suscitând îngrijorări și controverse. Contextul aparte cu care se confruntă fiecare stat, generat de pandemia COVID-19, impune luarea unor măsuri speciale de politici, … Continuă să citești
Școala la distanță în perioada pandemiei Covid-19
Invatarea la distanta. Raport de cercetare_august 2020 Rezumat: ancheta Scoala la distanta În perioada 27 mai – 12 iunie 2020 Unitatea de cercetare în educație a realizat studiul ”Învățarea la distanță. Anchetă cu privire la activitățile educaționale desfășurate în … Continuă să citești
Școala de acasă – o provocare nouă pentru elevi și o oportunitate pentru profesorii noștri
Rezultate preliminare de cercetare Peste 6.000 de cadre didactice au participat la cercetarea evaluativă privind practicile didactice și dificultățile în desfășurarea activităților cu elevii în această perioadă. Cu un eșantion reprezentativ, investigația relevă măsurile de sprijin necesare și pot constitui … Continuă să citești
PISA 2018-2021
PISA (Programme for International Student Assessment) este un studiu comparativ internaţional iniţiat de către Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (denumită în continuare OCDE) cu scopul de a măsura dezvoltarea competenţelor de bază ale elevilor de 15 ani, aflaţi la … Continuă să citești
Opţionalele – proiect curricular la nivelul şcolii
Studiul de faţă reprezintă o nouă evaluare de etapă care își propune să aducă la zi analiza privind opţionalele, pentru a identifica mecanismele puse în funcţiune în contextul de dezvoltare şi aplicare a CDS la nivel de şcoală, parcursul urmat de … Continuă să citești
Acomodarea copilului cu trecerile de nivel din învățământul obligatoriu (clasa pregătitoare, clasa a V-a)
Prezentare: Scopul cercetării a fost de a oferi o bază pentru asigurarea unei acomodări favorabile a copilului cu școala primară și cu gimnaziul. În cadrul proiectului ne-am propus să descoperim dificultățile pe care le întâmpină copiii în trecerile de nivel … Continuă să citești
Educatia copiilor refugiati
Modalități de optimizare a intervențiilor educaționale pentru copiii care provin din familii de refugiați / beneficiază de protecție internațională – Raport de cercetare Tema imigrării și a fluxurilor de refugiați, atât de prezentă acum în realitatea europeană, îndeamnă autoritățile statale și comunitățile locale … Continuă să citești
Program de formare: Consultanţa de proces – un model de intervenţie
Program de formare: Consultanţa de proces – un model de intervenţie Acest program se încadrează, din punct de vedere conceptual, în sistemul existent de management şi de asigurare a calităţii din România, care porneşte de la premisa că orice activitate … Continuă să citești