Liceeni din România. Implicarea și autonomia liceenilor

Liceeni din România. Implicarea și autonomia liceenilor

Publicat pe 31 decembrie 2024

Scopul cercetării a fost acela de a identifica tendințe de implicare și autonomie ale experienței școlare a elevilor de liceu, prin explorarea aspectelor referitoare la calitatea învățării, timpul școlar și relevanța curriculumului implementat.

Liceenii din România. Analiza serviciilor de consiliere la liceu. Provocări și direcții de îmbunătățire

Liceenii din România. Analiza serviciilor de consiliere la liceu. Provocări și direcții de îmbunătățire

Publicat pe 31 decembrie 2024

Cercetarea cu titlul „Analiza serviciilor de consiliere la liceu. Provocări și direcții de îmbunătățire” reprezintă una dintre direcțiile de analiză în cadrul cercetării mai ample care vizează implicarea școlară și calitatea vieții liceenilor din România, derulate de Unitatea de Cercetare … Continuă să citești

Liceenii din România. Acces și participare

Liceenii din România. Acces și participare

Publicat pe 31 decembrie 2024

Demersul de cercetare a fost dezvoltat pornind de la o analiză documentară cu privire la politici, studii și analize pe tema accesului și participării la educație a elevilor din învățământul secundar superior. Această secțiune contribuie la înțelegerea contextului în care … Continuă să citești

Liceenii din România. Calitatea vieții liceenilor din România

Liceenii din România. Calitatea vieții liceenilor din România

Publicat pe 31 decembrie 2024

Calitatea vieții școlare este un construct multidimensional care reflectă climatul atitudinal și emoțional la școală, evaluarea de către elevi a propriei bunăstări și satisfacția acestora în raport cu diferitele componente ale vieții de licean, ca urmare a experiențelor lor pozitive … Continuă să citești

Evaluarea măsurilor de implementare a structurii anului școlar pe intervale de cursuri (module)

Evaluarea măsurilor de implementare a structurii anului școlar pe intervale de cursuri (module)

Publicat pe 31 decembrie 2024

Perspectiva actorilor educaționali Începând cu anul 2022-2023, structura anului școlar a fost împărțită în cinci intervale de cursuri (module) de 6-8 săptămâni de școală și cinci vacanțe. Studiul de față a vizat explorarea modului în care elevii, părinții, profesorii și … Continuă să citești

Neparticiparea elevilor de liceu la examenul de bacalaureat - sesiunea iunie 2023

Neparticiparea elevilor de liceu la examenul de bacalaureat – sesiunea iunie 2023

Publicat pe 10 ianuarie 2024

Neparticiparea elevilor de liceu la examenul de bacalaureat – sesiunea iunie 2023 – RAPORT DE CERCETARE   Neparticiparea elevilor de liceu la examenul de bacalaureat – sesiunea iunie 2023 – SINTEZĂ  

Neparticiparea elevilor la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a 2023

Neparticiparea elevilor la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a 2023

Publicat pe 10 ianuarie 2024

Neparticiparea elevilor la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a 2023 – RAPORT DE CERCETARE   Neparticiparea elevilor la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a 2023 – SINTEZĂ

Studiu: Evaluarea de către actorii educaționali a structurii anului școlar pe intervale de cursuri (module). Raport preliminar

Studiu: Evaluarea de către actorii educaționali a structurii anului școlar pe intervale de cursuri (module). Raport preliminar

Publicat pe 15 decembrie 2023

Evaluarea de către actorii educaționali a structurii anului școlar pe intervale de cursuri (module)Raport preliminar – noiembrie 2023