Stilul de învăţare şi temperamentul şcolarilor – instrumente pentru o educaţie creativă
In anul 2012, Institutul de Stiinte ale Educatiei in parteneriat cu Scoala Nationala de Studii Politice si Administrative a implementat proiectul “Stilul de învăţare şi temperamentul şcolarilor – instrumente pentru o educaţie creativă”. Cercetatorii nostri au elaborat suporturi de curs … Continuă să citești
Se poate mult mai bine! – cursuri de formare a profesorilor pentru valorificarea datelor referitoare la performanţele elevilor la testele internaţionale TIMSS şi PIRLS
Institutul de Stiinţe ale Educaţiei pregăteşte dosarul de acreditare al unui curs destinat profesorilor de limba şi literatura română, matematică, fizică, chimie, biologie precum şi profesorilor din învăţământul primar. Cursul se bazează pe o analiză serioasă a reprezentărilor greşite ale … Continuă să citești
Scoala bate strada! – cursuri de formare pentru profesorii care lucrează cu elevi în risc de abandon
Institutul de Stiinţe ale Educaţiei şi UNICEF pregătesc dosarul de acreditare al unui curs destinat profesorilor care lucrează cu elevi în risc de abandon şcolar. Cursul este conceput disciplinar, cu un segment de opţionalitate dezvoltat transversal şi care vizează activităţile … Continuă să citești
Curs de formare pentru consilierii de carieră de pe piaţa muncii
În această toamnă (octombrie-noiembrie 2012) Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei va organiza în cadrul proiectului Job Tribu (VP/2010/010/055) un curs de formare pentru consilierii de carieră activi pe piaţa muncii privind utilizarea noilor tehnologii. Cursul va fi derulat pe www.jobtribu.eu. … Continuă să citești
Pregatirea consilierilor scolari pentru orientarea carierei prin TIC
În perioada octombrie – decembrie 2012 se va desfășura cursul de abilitare în utilizarea instrumentelor TIC in consilierea carierei, adresat consilierilor școlari. Tematica abordata include utilizarea instrumentelor de colaborare online, a instrumentelor de prezentare și de comunicare sincrona/asincrona prin Internet, … Continuă să citești
Dezvoltarea competențelor cheie în demersul didactic
Tematica: Competențele cheie si didacticile disciplinelor. Construirea unui demers centrat pe achizițiile elevului. Semnificația didactică a celor 8 competențe cheie. Metodologie interactivă și competențe cheie. Perspective transdisciplinare în didacticile disciplinelor. Anul: 2010 Organizator: Laborator Curriculum – ISE Autori / formatori: … Continuă să citești
Pachet de resurse în consilierea carierei adulților
Tematica: Consilierea carierei adulților Anul: 2004 Organizator: IREA Autori / formatori: Simona Sava, Speranța Țibu, Gabriela Buță, Diana Deac, Anca Pietroi Participanţi: 30 consilieri ai adulților din România Perioada de derulare: Februarie 2004 Durata de desfăşurare: 5 zile x 8 … Continuă să citești
Introducerea Planului Jena în învățământul românesc
Tematica: Curs modular, în spirală, cu tematică specifică pentru fiecare modul Anul: începând cu anul 1994 până în actualitate Organizator Institutul de Științe ale Educației, în colaborare cu Inspectorate Școlare Județene și Case ale Corpului Didactic Autori / formatori: Dr. … Continuă să citești
Consilierea la distanță
Tematica: Consilierea la distanță (prin telefon) Anul: 2004 Organizator: ISE București Autori / formatori: Speranța Țibu, Elema Salomia, Ana Oprea, Luminita Danes Participanţi: 74 Consilieri școlari (preuniversitar), consilieri CIO, consilieri ANOFM/AJOFM Perioada de derulare: Mai-iunie 2004 10-14 mai 17-21 mai … Continuă să citești
Introducere în eTwinning
Tematica: Cursul Introducere în eTwinning este structurat pe şapte teme care îmbină elementele teoretice cu cele practice, urmărind familiarizarea participanţilor cu scopurile şi cu misiunea eTwinning, precum şi dezvoltarea capacităţilor de bază ale acestora, pentru utilizarea instrumentelor oferite de acest … Continuă să citești