Raport EUROSTUDENT V

Raport EUROSTUDENT V

Publicat pe 8 februarie 2016

Raportul de cercetare se bazează pe Ancheta EUROSTUDENT V, studiu internațional coordonat de Hochschul Information System GmbH (HIS) din Germania și un consorțiu international de instituții de cercetare. La această ultimă ediție a studiului au luat parte 32 de țări, … Continuă să citești

Program de mentorat pentru directorii de unităţi de învăţământul preuniversitar

Program de mentorat pentru directorii de unităţi de învăţământul preuniversitar

Publicat pe 4 august 2015

Laboratorul de Consiliere şi Management Educaţional a realizat în perioada ianuarie – decembrie 2014 o cercetare intitulată Program de mentorat pentru directorii de unităţi de învăţământ preuniversitar, care a avut drept grup ţintă directorii de şcoli şi personalul didactic interesat … Continuă să citești

ARTA ÎN ȘCOALĂ: CONCEPTE ȘI PRACTICI

ARTA ÎN ȘCOALĂ: CONCEPTE ȘI PRACTICI

Publicat pe 4 august 2015

ARTA ÎN ȘCOALĂ: CONCEPTE ȘI PRACTICI Constatăm în ultimele decenii o schimbare a idealului educațional, de la unul eminamente academic, în care fiecare elev este tratat ca un potențial profesor universitar, la unul conectat la realitatea economică, în care succesul … Continuă să citești

"Formarea-dezvoltarea real-continuă prin competenţe specifice a expertizei manageriale a conducerii colective a şcolii în spiritul guvernanţei educaţionale". Ghid metodologic pentru formatorii personalului de conducere şcolară

„Formarea-dezvoltarea real-continuă prin competenţe specifice a expertizei manageriale a conducerii colective a şcolii în spiritul guvernanţei educaţionale”. Ghid metodologic pentru formatorii personalului de conducere şcolară

Publicat pe 4 august 2015

Mihail, Tiberiu Marcian: „Formarea-dezvoltarea real-continuă prin competenţe specifice a expertizei manageriale a conducerii colective a şcolii în spiritul guvernanţei educaţionale„. Ghid metodologic pentru formatorii personalului de conducere şcolară. Bucureşti, ISE, 2014[1]. Repere: ghid congenial (coactiv); cercetare-formare-dezvoltare; program demultiplicabil; optima orientare; … Continuă să citești

CULTURA ELEVILOR ȘI ÎNVĂŢAREA

CULTURA ELEVILOR ȘI ÎNVĂŢAREA

Publicat pe 4 august 2015

CULTURA ELEVILOR ȘI ÎNVĂŢAREA S-a subliniat adesea în literatura de specialitate că mediul de viaţă al individului este puternic educogen. Familia, comunitatea, mass-media exercită – cel mai adesea difuz – influenţe puternice asupra copiilor și tinerilor, determinându-le evoluţia. În cadrul … Continuă să citești

FORMAREA EDUCATORULUI PUERICULTOR - Studiu comparativ la nivel european

FORMAREA EDUCATORULUI PUERICULTOR – Studiu comparativ la nivel european

Publicat pe 4 august 2015

FORMAREA EDUCATORULUI PUERICULTOR Studiu comparativ la nivel european La nivelul anului 2011 doar 2% dintre copii cu vârste între 0-3 ani erau cuprinși în creșele din România, majoritatea covârșitoare a copiilor de până în 3 ani beneficiind de îngrijire și … Continuă să citești

Analiza sistemului de invatamant preuniversitar din Romania din perspectiva unor indicatori statistici. Politici educationale bazate pe date

Analiza sistemului de invatamant preuniversitar din Romania din perspectiva unor indicatori statistici. Politici educationale bazate pe date

Publicat pe 13 martie 2015

Prezentul studiu reprezinta o sinteza realizata pe baza Raportului asupra starii sistemului national de invatamant preuniversitar din Romania 2014 – partea de analiza statistica elaborata de Institutul de Ştiinte ale Educatiei. Studiul analizeaza situatia inregistrata in sistemul de invatamant preuniversitar … Continuă să citești

PARTENERIATUL SCOALA-FAMILIE-COMUNITATE

PARTENERIATUL SCOALA-FAMILIE-COMUNITATE

Publicat pe 13 martie 2015

Parteneriatul scoala – familie – comunitate reprezinta o problema actuala importanta, reliefata de diferite documente de politica educationala la nivel national si international si de cercetarile in domeniul educatiei. In Romania, conform Legii educatiei nationale nr. 1/2011, parintii sunt considerati … Continuă să citești

Raport final curs educație financiară. Campania Națională UNICEF Hai la școală!

Raport final curs educație financiară. Campania Națională UNICEF Hai la școală!

Publicat pe 26 februarie 2015

Pe parcursul anului școlar 2013-2014 Institutul de Științe ale Educației a desfășurat un program pilot de formare pentru cadrele didactice din școlile participante la Campania Națională UNICEF „Hai la școală!” în aria educației financiare. Raportul de față prezintă în mod … Continuă să citești

Finanţarea sistemului de învăţământ preuniversitar pe baza standardelor de cost: o evaluare curentă din perspectiva echităţii

Finanţarea sistemului de învăţământ preuniversitar pe baza standardelor de cost: o evaluare curentă din perspectiva echităţii

Publicat pe 23 februarie 2015

Studiul este o iniţiativă comună a Reprezentanţei UNICEF România şi a Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei în contextul Campaniei Naţionale Hai la Şcoală! ce se desfăşoară în România din anul 2010. Această cercetare, realizată în perioada mai – octombrie 2013, … Continuă să citești