Dr. Carmen Bostan
Cercetător Știinţific II
E-mail: carmenbostan@ise.ro
Educație și formare:
- Doctor în Fizica (2011), la Universitatea din Bucureşti, Facultatea de Fizică cu teza „Fizica în context inter şi transdisciplinar”
- Master în Ştiinţe Politice, Relaţii Internaţionale şi Integrare Europeană, (2011), Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative, Bucureşti
- Studii postuniversitare de specializare în Informatică – Tehnologii Aplicate pe Calculator, (2001), Centrul CREDIS, Universitatea din Bucureşti
- Licenţă în Fizică, (1989), Universitatea Alexandru Ioan Cuza, Iaşi, Facultatea de Fizică
- Absolventă a mai multor cursuri / programe de formare continuă, între care formare de formatori, management şi comunicare, DeCeE – Programul naţional de dezvoltarea a competenţelor de evaluare a cadrelor didactice, management educaţional.
Domenii de expertiză: proiectare, dezvoltare și evaluare de curriculum școlar (Fizică, TIC, Ştiinţe); dezvoltare baze de date și statistici; elearning; modelare/simulare pe computer, Resurse Educaționale Deschise, formarea adulţilor (formator certificat CNFPA).
Proiecte (selectiv):
- Programme for International Student Assessment 2018
- Contexte de învățare a limbilor străine: Experiențe CLIL în România, 2019, https://www.ise.ro/contexte-de-invatare-a-limbilor-straine-experiente-clil-in-romania
- Raport de cercetare: Învățarea la distanță. Anchetă cu privire la activitățile educaționale desfășurate în România, în perioada suspendării cursurilor școlare față în față, 2020, http://www.ise.ro/wp-content/uploads/2020/08/Invatarea-la-distanta_Raport-de-cercetare_august-2020.pdf
- Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți – CRED, expert curriculum disciplina fizică, 2017 – 2022, https://www.educred.ro/ , https://digital.educred.ro/resurse-educationale
- Temele pentru acasă, Consultare națională privind rolul, consistența și eficiența temelor pentru acasă, 2017, https://www.ise.ro/wp-content/uploads/2017/12/Raport_Teme-acasa_final.pdf
- Un laborator de fizica si limba germana. Raport de evaluare externa, 2017, https://www.editurauniversitara.ro/stiinte-ale-educatiei-43/un-laborator-de-fizica-si-limba-germana-raport-de-evaluare-externa.html#resp-tab3
- Simularea evaluării naționale la clasa a VIII-a – 2016, SINTEZA_Raport_rezultate_simulare_2016.pdf (ise.ro)
- ARTA ÎN ȘCOALĂ: CONCEPTE ȘI PRACTICI, 2016, https://www.ise.ro/wp-content/uploads/2015/08/arta_in_scoala.pdf
- 2015-2016, GHID PENTRU APLICAREA PROGRAMELOR DE ÎNVĂŢĂMÂNT PRIMAR | UCE (Ise.Ro)
- 2014-2015, OPORTUNITĂŢI ŞI PROVOCĂRI ÎN APLICAREA CURRICULUMULUI LA NIVELUL ŞCOLII – ÎNVĂŢĂMÂNT PRIMAR ŞI GIMNAZIAL | UCE (Ise.Ro)
- 2012-2013, ȘCOALA ALTFEL: SĂ ȘTII MAI MULTE, SĂ FII MAI BUN! EVALUAREA PROGRAMULUI NAȚIONAL DE ACTIVITĂȚI EXTRACURRICULARE ȘI EXTRAȘCOLARE 2012-2013 | UCE (ise.ro)
- 2012, Mecanisme şi practici de aplicare şi de dezvoltare a curriculum-ului la nivel de şcoală şi de clasă | UCE (ise.ro)
- 2012, Dezvoltarea abilităţilor seniorilor care lucrează ca voluntari în activităţi de învăţare intergeneraţională | UCE (ise.ro)
- 2011, TIMSS 2011 – PIRLS 2011 | UCE (ise.ro)
- 2011, Valorificarea experienţelor de învăţare non-formală în construirea competenţelor cheie | UCE (ise.ro)
- 2011, Competențele cheie și structurarea unor ocazii de învățare semnificativă | UCE (ise.ro)
- 2010, Dezvoltarea competențelor cheie în demersul didactic | UCE (ise.ro)