PROIECTELE DE PROGRAME ȘCOLARE PENTRU GIMNAZIU IN CONSULTAREA SPECIALIȘTILOR ȘI A PRACTICIENILOR
Ministerul Educației Naționale și Institutul de Științe ale Educației lansează in consultare proiectele de programe școlare pentru clasele V-VIII. Conform Metodologiei privind elaborarea şi aprobarea curriculumului şcolar – planuri-cadru de învăţământ şi programe şcolare, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. … Continuă să citești
Inspiraţie didactică pentru o învăţare autentică – sugestii de aplicare a noilor programe de cls. a III-a
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei a dezvoltat în cadrul unui proiect de cercetare aflat în derulare un set de sugestii de activităţi de învăţare în sprijinul profesorilor care aplică noile programe de clasa a III-a. Aceste activităţi invită la un spaţiu … Continuă să citești
Despre protejarea patrimoniului, promovarea valorilor locale, utilizarea resurselor educative, prin proiectul „Colecţiile muzeale rurale între realitate şi aspiraţii – II”
Institutul Naţional al Patrimoniului în parteneriat cu Reţeaua Colecţiilor şi Muzeelor Etnografice Săteşti Particulare din România desfăşoară – în perioada august-noiembrie 2012 – proiectul cultural COLECŢIILE MUZEALE RURALE ÎNTRE REALITATE ŞI ASPIRAŢII – II, finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional. … Continuă să citești
Construction d’indicateurs de la participation des parents dans l’enseignement obligatoire
Anul: 2009-2011. Parteneri: Università degli Studi di Bergamo, Catedra Unesco (Italia); Universidad de la Rioja (Spania); European Parents Association (Spania); OIDEL (Elveţia); Pro Dignitate – Fundaçao de Dereitos Humanos (Portugalia); Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei (România); Aberystwyth University (Marea Britanie). … Continuă să citești
Mecanisme şi practici de aplicare şi de dezvoltare a curriculum-ului la nivel de şcoală şi de clasă
Anul: 2012 Laborator Curriculum Echipa de cercetare: Nicoleta Bercu (coord.), Carmen Gabriela Bostan, Luminiţa Catană, Laura-Elena Căpiţă, Matei Cerkez, Octavian Mândruţ, Angelica Mihăilescu, Dan Ion Nasta, Angela Teşileanu. Prezentare: Utilizând chestionare pentru cadre didactice şi elevi, interviuri în profunzime cu … Continuă să citești
TIMSS 2011 – PIRLS 2011
Anul: 2011 Laborator Curriculum Echipa de cercetare: Gabriela Nausica Noveanu (coord.), Carmen Bostan, Luminița Catană, Laura Căpiță, Matei Cerkez, Angela Mihăilescu, Dan Ion Nasta, Ligia Sarivan, Angela Teșileanu, Ioana Ștefănescu, Manuela Manu Descriere: Trends in Internationl Mathematics and Science Study … Continuă să citești
Valorificarea experienţelor de învăţare non-formală în construirea competenţelor cheie
Anul: 2011 Laborator Curriculum Echipa de cercetare: Carmen Gabriela Bostan, Luminița Catană, Laura Elena Căpiţă (coord.), Matei Cerkez, Angela Mihăilescu, Dan Ion Nasta, Angela Teșileanu Prezentare: Proiectul oferă un set de repere si exemple de bune practici pentru valorificarea experientelor … Continuă să citești
Competențele cheie și structurarea unor ocazii de învățare semnificativă
Anul: 2011. Echipa de cercetare: Carmen Bostan, Luminița Catană, Laura Căpiță, Matei Cerkez, Octavian Mândruț, Angela Mihăilescu, Dan Ion Nasta, Gabriela Noveanu, Ligia Sarivan (coord.), Angela Teșileanu. Prezentare: Proiectul și-a propus sprijinirea profesorilor pentru a structura situații de învățare care … Continuă să citești
Drd. Iliana Dumitrescu
Cercetător ştiinţific III Profesor grad didactic I Director adjunct iliana_dumitrescu@ise.ro Formare Doctorand în Ştiinţele educaţiei, la Universitatea din Bucureşti Master în Ştiinţele educaţiei (2012), „Educaţie presecundară. Politici şi strategii de dezvoltare”, Universitatea din Bucureşti, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele … Continuă să citești
Sarivan Ligia
dr. Ligia Sarivan Cercetător Știinţific I Domenii de expertiză: didactici ale disciplinelor filologice; formarea profesorilor care predau discipline din aria curriculara Limba si comunicare; curriculum aplicat in ZEP; parteneriate de cercetare, abordări integrate în practicile la clasă Ligia Sarivan este … Continuă să citești