Parteneri:
- Università degli Studi di Bergamo, Catedra Unesco (Italia);
- Universidad de la Rioja (Spania);
- European Parents Association (Spania);
- OIDEL (Elveţia);
- Pro Dignitate – Fundaçao de Dereitos Humanos (Portugalia);
- Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei (România);
- Aberystwyth University (Marea Britanie).
Finanţare: Programul de educaţie pe tot parcursul vieţii, Comisia Europeana.
Descriere: Proiectul are ca punct de plecare documentul Comisiei Europene “Educaţie şi formare 2020”, în care se consideră că modalitatea de guvernanţă a sistemelor educative reprezintă una dintre problemele centrale ale unei educaţii de calitate, participarea părinţilor fiind unul dintre indicatorii de calitate. Proiectului IPPE utilizează o abordare bazată pe drepturile omului, formulând un set de indicatori pentru măsurarea participării părinţilor la viaţa şcolii, în sistemele educative europene. Cercetarea s-a desfăşurat în 15 ţări, acoperind 82% din populaţia şcolară din Europa. În cadrul site-ului dedicat proiectului sunt puse la dispoziția părților interesate și alte resurse suplimentare de lucru, precum manualul de participare și chestionarul de evaluare.
Publicaţii: Rizzi, F., Brunelli, M. Parental involvment within the school. An innovative approach to quality education. Paris : L Harmattan, 2011 (L’implication parentale au sein de l école. Une approche innovante pour une éducation de qualité, versiunea în limba franceză apărută la aceeași editură).
Link: www.parentsparticipation.eu; www.leonardoippe.eu.