RO EN FR

Liceeni din România. Implicarea și autonomia liceenilor

Scopul cercetării a fost acela de a identifica tendințe de implicare și autonomie ale experienței școlare a elevilor de liceu, prin explorarea aspectelor referitoare la calitatea învățării, timpul școlar și relevanța curriculumului implementat.

Posted in Cercetari 2023-2024, Teme de cercetare | Comentariile sunt închise pentru Liceeni din România. Implicarea și autonomia liceenilor

Liceenii din România. Calitatea vieții liceenilor din România

Calitatea vieții școlare este un construct multidimensional care reflectă climatul atitudinal și emoțional la școală, evaluarea de către elevi a propriei bunăstări și satisfacția acestora în raport cu diferitele componente ale vieții de licean, ca urmare a experiențelor lor pozitive … Continuă să citești

Posted in Cercetari 2023-2024, Teme de cercetare | Comentariile sunt închise pentru Liceenii din România. Calitatea vieții liceenilor din România

Comunicat de presă – PISA 2025 – Pretestare

În perioada 13 mai – 7 iunie 2024, Unitatea de Cercetare în Educație din cadrul Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație, în calitate de Centru Național PISA, derulează etapa de pretestare a studiului PISA 2025 – Programme for … Continuă să citești

Posted in Evenimente și informații, ISE in actualitate | Comentariile sunt închise pentru Comunicat de presă – PISA 2025 – Pretestare

Lectura – o perspectivă transversală

Unitatea de Cercetare în Educație valorifică rezultatele unui proiect vizând lectura ca o competență transversală, prin intermediul unor prezentări audio: – O introducere cuprinzând opțiunile de bază ale proiectului – Exemple de sarcini de lectură selectate dintre itemii publici PISA … Continuă să citești

Posted in Resurse pentru elevi si profesori | Comentariile sunt închise pentru Lectura – o perspectivă transversală

Neparticiparea elevilor la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a 2023

Neparticiparea elevilor la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a 2023 – RAPORT DE CERCETARE   Neparticiparea elevilor la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a 2023 – SINTEZĂ

Posted in Cercetari 2023-2024, Evenimente și informații, Teme de cercetare | Comentariile sunt închise pentru Neparticiparea elevilor la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a 2023

Raport de activitate – UCE 2022

Centrul Național pentru Politici și Evaluare în Educație UNITATEA DE CERCETARE ÎN EDUCAȚIE RAPORT DE ACTIVITATE – 2022

Posted in Rapoarte de activitate | Comentariile sunt închise pentru Raport de activitate – UCE 2022

Raport privind starea sistemului de învățământ din România

Raportul privind starea sistemului de învățământ din România este realizat anual și este prezentat de către Ministerul Educației, în Parlamentul României. Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație – Unitate de Cercetare în Educație realizează anual secțiunea de analiză … Continuă să citești

Posted in Cercetari 2021-2022, Teme de cercetare | Comentariile sunt închise pentru Raport privind starea sistemului de învățământ din România

Liceenii din România. Analiza serviciilor de consiliere la liceu. Provocări și direcții de îmbunătățire

Cercetarea cu titlul „Analiza serviciilor de consiliere la liceu. Provocări și direcții de îmbunătățire” reprezintă una dintre direcțiile de analiză în cadrul cercetării mai ample care vizează implicarea școlară și calitatea vieții liceenilor din România, derulate de Unitatea de Cercetare … Continuă să citești

Posted in Cercetari 2023-2024, Teme de cercetare | Comentariile sunt închise pentru Liceenii din România. Analiza serviciilor de consiliere la liceu. Provocări și direcții de îmbunătățire

Evaluarea măsurilor de implementare a structurii anului școlar pe intervale de cursuri (module)

Perspectiva actorilor educaționali Începând cu anul 2022-2023, structura anului școlar a fost împărțită în cinci intervale de cursuri (module) de 6-8 săptămâni de școală și cinci vacanțe. Studiul de față a vizat explorarea modului în care elevii, părinții, profesorii și … Continuă să citești

Posted in Cercetari 2023-2024, Teme de cercetare | Comentariile sunt închise pentru Evaluarea măsurilor de implementare a structurii anului școlar pe intervale de cursuri (module)

Raport de activitate – UCE 2023

Centrul Național pentru Politici și Evaluare în Educație UNITATEA DE CERCETARE ÎN EDUCAȚIE RAPORT DE ACTIVITATE – 2023

Posted in Rapoarte de activitate | Comentariile sunt închise pentru Raport de activitate – UCE 2023

Plan de acțiune pentru promovarea egalității de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi (2024-2027)

Plan de acțiune pentru promovarea egalității de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi (2024-2027)   Cadrul legal Legea 202/2002, republicată, privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi H.G. Nr. 262/2019 pentru aprobarea Normelor metodologice … Continuă să citești

Posted in Fără categorie | Comentariile sunt închise pentru Plan de acțiune pentru promovarea egalității de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi (2024-2027)

Studiu: Evaluarea de către actorii educaționali a structurii anului școlar pe intervale de cursuri (module). Raport preliminar

Evaluarea de către actorii educaționali a structurii anului școlar pe intervale de cursuri (module)Raport preliminar – noiembrie 2023

Posted in Cercetari 2023-2024, Evenimente și informații, Teme de cercetare | Comentariile sunt închise pentru Studiu: Evaluarea de către actorii educaționali a structurii anului școlar pe intervale de cursuri (module). Raport preliminar

Planul anual de cercetare 2023

Plan de cercetare_UCE_2023

Posted in Plan multianual de cercetare | Comentariile sunt închise pentru Planul anual de cercetare 2023

Raport privind implementarea Acțiunii eTwinning în România
perioada 2012 – 2021

Coordonator: Mirela Alexandru  Echipa eTwinning: Mirela Alexandru, Alexandra Aramă, Oana Gheorghe, Simona Velea  Cercetători asociați: Luminița Catană, Laura Elena Căpiță, Angelica Mihăilescu, Adela Mihaela Țăranu   eTwinning este comunitatea internațională a școlilor, o  acțiune colaborativă pentru mediul preuniversitar lansată în … Continuă să citești

Posted in Cercetari 2021-2022, Teme de cercetare | Comentariile sunt închise pentru Raport privind implementarea Acțiunii eTwinning în România
perioada 2012 – 2021

Liceenii din România. Acces și participare

Demersul de cercetare a fost dezvoltat pornind de la o analiză documentară cu privire la politici, studii și analize pe tema accesului și participării la educație a elevilor din învățământul secundar superior. Această secțiune contribuie la înțelegerea contextului în care … Continuă să citești

Posted in Cercetari 2023-2024, Teme de cercetare | Comentariile sunt închise pentru Liceenii din România. Acces și participare

Siguranța în școală

Lansarea studiului „Siguranța în școală” Ministerul Educației și Poliția Română, prin Direcția Siguranța Școlară, au inițiat studiul „Siguranța în școală”, în contextul preocupărilor constante ale acestor instituții pentru siguranța elevilor. Studiul a fost realizat de către Unitatea de Cercetare în … Continuă să citești

Posted in Evenimente și informații, ISE in actualitate, Uncategorized | Comentariile sunt închise pentru Siguranța în școală

Planul anual de cercetare 2024

Planul anual de cercetare 2024

Posted in Plan multianual de cercetare | Comentariile sunt închise pentru Planul anual de cercetare 2024

Neparticiparea elevilor de liceu la examenul de bacalaureat – sesiunea iunie 2023

Neparticiparea elevilor de liceu la examenul de bacalaureat – sesiunea iunie 2023 – RAPORT DE CERCETARE   Neparticiparea elevilor de liceu la examenul de bacalaureat – sesiunea iunie 2023 – SINTEZĂ  

Posted in Cercetari 2023-2024, Evenimente și informații, Teme de cercetare | Comentariile sunt închise pentru Neparticiparea elevilor de liceu la examenul de bacalaureat – sesiunea iunie 2023

Rezultatele studiului PISA 2022, România

Country Note România – gândire creativă Gândire creativă – itemi publici   RAPORT NAȚIONAL – PISA 2022   Eveniment de lansare a rezultatelor studiului PISA 2022 București, 5 decembrie 2023 Agenda  Country Note Romania 24.11.2023 Country Note Romania 01.12.2023 Ministerul … Continuă să citești

Posted in Evenimente și informații | Comentariile sunt închise pentru Rezultatele studiului PISA 2022, România

ANALIZA REZULTATELOR LA EVALUAREA NAȚIONALĂ PENTRU ABSOLVENȚII CLASEI a VIII-a (EN VIII 2021) – raport de cercetare

Partea I – Evaluarea națională EN VIII 2021: participare, rezultate și factori de influență Sinteze din raportul de cercetare: Analysis of the 2021 National Assessment Results of the Grade 8 Students. Abstract Partea I. Participare și rezultate globale Partea a … Continuă să citești

Posted in Cercetari 2021-2022, Teme de cercetare, Uncategorized | Comentariile sunt închise pentru ANALIZA REZULTATELOR LA EVALUAREA NAȚIONALĂ PENTRU ABSOLVENȚII CLASEI a VIII-a (EN VIII 2021) – raport de cercetare