Liceeni din România. Implicarea și autonomia liceenilor
Scopul cercetării a fost acela de a identifica tendințe de implicare și autonomie ale experienței școlare a elevilor de liceu, prin explorarea aspectelor referitoare la calitatea învățării, timpul școlar și relevanța curriculumului implementat.
Liceenii din România. Calitatea vieții liceenilor din România
Calitatea vieții școlare este un construct multidimensional care reflectă climatul atitudinal și emoțional la școală, evaluarea de către elevi a propriei bunăstări și satisfacția acestora în raport cu diferitele componente ale vieții de licean, ca urmare a experiențelor lor pozitive … Continuă să citești
Comunicat de presă – PISA 2025 – Pretestare
În perioada 13 mai – 7 iunie 2024, Unitatea de Cercetare în Educație din cadrul Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație, în calitate de Centru Național PISA, derulează etapa de pretestare a studiului PISA 2025 – Programme for … Continuă să citești
Lectura – o perspectivă transversală
Unitatea de Cercetare în Educație valorifică rezultatele unui proiect vizând lectura ca o competență transversală, prin intermediul unor prezentări audio: – O introducere cuprinzând opțiunile de bază ale proiectului – Exemple de sarcini de lectură selectate dintre itemii publici PISA … Continuă să citești
Neparticiparea elevilor la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a 2023
Neparticiparea elevilor la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a 2023 – RAPORT DE CERCETARE Neparticiparea elevilor la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a 2023 – SINTEZĂ
Raport de activitate – UCE 2022
Centrul Național pentru Politici și Evaluare în Educație UNITATEA DE CERCETARE ÎN EDUCAȚIE RAPORT DE ACTIVITATE – 2022
Raport privind starea sistemului de învățământ din România
Raportul privind starea sistemului de învățământ din România este realizat anual și este prezentat de către Ministerul Educației, în Parlamentul României. Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație – Unitate de Cercetare în Educație realizează anual secțiunea de analiză … Continuă să citești
Liceenii din România. Analiza serviciilor de consiliere la liceu. Provocări și direcții de îmbunătățire
Cercetarea cu titlul „Analiza serviciilor de consiliere la liceu. Provocări și direcții de îmbunătățire” reprezintă una dintre direcțiile de analiză în cadrul cercetării mai ample care vizează implicarea școlară și calitatea vieții liceenilor din România, derulate de Unitatea de Cercetare … Continuă să citești
Evaluarea măsurilor de implementare a structurii anului școlar pe intervale de cursuri (module)
Perspectiva actorilor educaționali Începând cu anul 2022-2023, structura anului școlar a fost împărțită în cinci intervale de cursuri (module) de 6-8 săptămâni de școală și cinci vacanțe. Studiul de față a vizat explorarea modului în care elevii, părinții, profesorii și … Continuă să citești
Raport de activitate – UCE 2023
Centrul Național pentru Politici și Evaluare în Educație UNITATEA DE CERCETARE ÎN EDUCAȚIE RAPORT DE ACTIVITATE – 2023
Plan de acțiune pentru promovarea egalității de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi (2024-2027)
Plan de acțiune pentru promovarea egalității de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi (2024-2027) Cadrul legal Legea 202/2002, republicată, privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi H.G. Nr. 262/2019 pentru aprobarea Normelor metodologice … Continuă să citești
Studiu: Evaluarea de către actorii educaționali a structurii anului școlar pe intervale de cursuri (module). Raport preliminar
Evaluarea de către actorii educaționali a structurii anului școlar pe intervale de cursuri (module)Raport preliminar – noiembrie 2023
Planul anual de cercetare 2023
Plan de cercetare_UCE_2023
Raport privind implementarea Acțiunii eTwinning în România
perioada 2012 – 2021
Coordonator: Mirela Alexandru Echipa eTwinning: Mirela Alexandru, Alexandra Aramă, Oana Gheorghe, Simona Velea Cercetători asociați: Luminița Catană, Laura Elena Căpiță, Angelica Mihăilescu, Adela Mihaela Țăranu eTwinning este comunitatea internațională a școlilor, o acțiune colaborativă pentru mediul preuniversitar lansată în … Continuă să citești
perioada 2012 – 2021
Liceenii din România. Acces și participare
Demersul de cercetare a fost dezvoltat pornind de la o analiză documentară cu privire la politici, studii și analize pe tema accesului și participării la educație a elevilor din învățământul secundar superior. Această secțiune contribuie la înțelegerea contextului în care … Continuă să citești
Siguranța în școală
Lansarea studiului „Siguranța în școală” Ministerul Educației și Poliția Română, prin Direcția Siguranța Școlară, au inițiat studiul „Siguranța în școală”, în contextul preocupărilor constante ale acestor instituții pentru siguranța elevilor. Studiul a fost realizat de către Unitatea de Cercetare în … Continuă să citești
Planul anual de cercetare 2024
Planul anual de cercetare 2024
Neparticiparea elevilor de liceu la examenul de bacalaureat – sesiunea iunie 2023
Neparticiparea elevilor de liceu la examenul de bacalaureat – sesiunea iunie 2023 – RAPORT DE CERCETARE Neparticiparea elevilor de liceu la examenul de bacalaureat – sesiunea iunie 2023 – SINTEZĂ
Rezultatele studiului PISA 2022, România
Country Note România – gândire creativă Gândire creativă – itemi publici RAPORT NAȚIONAL – PISA 2022 Eveniment de lansare a rezultatelor studiului PISA 2022 București, 5 decembrie 2023 Agenda Country Note Romania 24.11.2023 Country Note Romania 01.12.2023 Ministerul … Continuă să citești
ANALIZA REZULTATELOR LA EVALUAREA NAȚIONALĂ PENTRU ABSOLVENȚII CLASEI a VIII-a (EN VIII 2021) – raport de cercetare
Partea I – Evaluarea națională EN VIII 2021: participare, rezultate și factori de influență Sinteze din raportul de cercetare: Analysis of the 2021 National Assessment Results of the Grade 8 Students. Abstract Partea I. Participare și rezultate globale Partea a … Continuă să citești