Euroguidance Romania 1999-2021: Activități, rezultate, impact
Euroguidance Romania 1999-2021: Activități, rezultate, impact Euroguidance Romania 1999-2021: Activities, Results, Impact (EN version)
Invatarea la distanta. Ancheta cu privire la activitatile educationale in Romania in perioada suspendarii cursurilor fata in fata
Distanace learning (Summary) L’enseignement à distance (Synthèse)
Participarea la educaţie în învăţământul secundar superior – O provocare pentru politicile curente în România
Studiul realizeaza o fotografie a stării de fapt privind participarea la educaţie a copiilor din grupa de vârsta corespunzatoare învăţământului secundar superior (15-18 ani), cu scopul de a surprinde situaţia copiilor care nu merg la şcoală. Studiul analizeaza statistic amploarea fenomenului de neparticipare şcolară a … Continuă să citești
Educatia pentru toti si pentru fiecare – accesul și participarea la educațiea copiilor cu dizabilități și/sau CES din școlile participante la campania „UNICEF Hai la Școala!”
Publicația “Educatia pentru toti si pentru fiecare” este o radiografie a situației copiilor cu dizabilităţi şi/sau cerinţe educaţionale speciale (CES) din învăţământul de masă, în contextul în care educația incluzivă sau educația accesibilă tuturor copiilor indiferent de etnie, statut social … Continuă să citești
La şcoală – O privire asupra participării la educație folosind analiza pe cohortă
Politicile privind creşterea calităţii în educaţie au reprezentat o constantă în ultimul deceniu, programele promovate la nivel naţional sau judeţean incluzând, printre altele, dezvoltarea unui nou curriculum, promovarea unor măsuri de asigurare internă a calităţii în toate şcolile din învăţământul … Continuă să citești
Analiza sistemului de invatamant preuniversitar din Romania din perspectiva unor indicatori statistici. Politici educationale bazate pe date
Prezentul studiu reprezinta o sinteza realizata pe baza Raportului asupra starii sistemului national de invatamant preuniversitar din Romania 2014 – partea de analiza statistica elaborata de Institutul de Ştiinte ale Educatiei. Studiul analizeaza situatia inregistrata in sistemul de invatamant preuniversitar … Continuă să citești
PARTENERIATUL SCOALA-FAMILIE-COMUNITATE
Parteneriatul scoala – familie – comunitate reprezinta o problema actuala importanta, reliefata de diferite documente de politica educationala la nivel national si international si de cercetarile in domeniul educatiei. In Romania, conform Legii educatiei nationale nr. 1/2011, parintii sunt considerati … Continuă să citești
Raport final curs educație financiară. Campania Națională UNICEF Hai la școală!
Pe parcursul anului școlar 2013-2014 Institutul de Științe ale Educației a desfășurat un program pilot de formare pentru cadrele didactice din școlile participante la Campania Națională UNICEF „Hai la școală!” în aria educației financiare. Raportul de față prezintă în mod … Continuă să citești
Finanţarea sistemului de învăţământ preuniversitar pe baza standardelor de cost: o evaluare curentă din perspectiva echităţii
Studiul este o iniţiativă comună a Reprezentanţei UNICEF România şi a Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei în contextul Campaniei Naţionale Hai la Şcoală! ce se desfăşoară în România din anul 2010. Această cercetare, realizată în perioada mai – octombrie 2013, … Continuă să citești
TIMSS si PIRLS – resurse pentru profesori
Instrumente de test, itemi si ghiduri realizate in urma evaluarilor TIMSS si PIRLS! Pentru accesul efectiv la aceste materiale trebuie sa furnizati unele date despre dv. (sa va creati un cont daca nu aveti deja unul) pe site-ul la care … Continuă să citești