Euroguidance Romania 1999-2021: Activități, rezultate, impact
Euroguidance Romania 1999-2021: Activități, rezultate, impact Euroguidance Romania 1999-2021: Activities, Results, Impact (EN version)
Invatarea la distanta. Ancheta cu privire la activitatile educationale in Romania in perioada suspendarii cursurilor fata in fata
Distanace learning (Summary) L’enseignement à distance (Synthèse)
Învățarea la distanță. Studiu cu privire la activitățile educaționale desfășurate în România, în perioada suspendării cursurilor școlare față-în-față
Coordonator: Ana-Maria Dalu Autori: Rezumat: Ana-Maria Dalu, Ciprian Fartușnic, Oana Iftode, Marius Lazăr, Miruna Miulescu, Ancuța Plăeșu, Adela Mihaela Țăranu Introducere: Ana-Maria Dalu, Marius Lazăr Capitol 1: Oana Iftode, Marius Lazăr, Ancuța Plăeșu Capitol 2: Irina Horga, Miruna Miulescu, Andreea … Continuă să citești
Participarea la educaţie în învăţământul secundar superior – O provocare pentru politicile curente în România
Studiul realizeaza o fotografie a stării de fapt privind participarea la educaţie a copiilor din grupa de vârsta corespunzatoare învăţământului secundar superior (15-18 ani), cu scopul de a surprinde situaţia copiilor care nu merg la şcoală. Studiul analizeaza statistic amploarea fenomenului de neparticipare şcolară a … Continuă să citești
Educatia pentru toti si pentru fiecare – accesul și participarea la educațiea copiilor cu dizabilități și/sau CES din școlile participante la campania „UNICEF Hai la Școala!”
Publicația “Educatia pentru toti si pentru fiecare” este o radiografie a situației copiilor cu dizabilităţi şi/sau cerinţe educaţionale speciale (CES) din învăţământul de masă, în contextul în care educația incluzivă sau educația accesibilă tuturor copiilor indiferent de etnie, statut social … Continuă să citești
La şcoală – O privire asupra participării la educație folosind analiza pe cohortă
Politicile privind creşterea calităţii în educaţie au reprezentat o constantă în ultimul deceniu, programele promovate la nivel naţional sau judeţean incluzând, printre altele, dezvoltarea unui nou curriculum, promovarea unor măsuri de asigurare internă a calităţii în toate şcolile din învăţământul … Continuă să citești
Analiza sistemului de invatamant preuniversitar din Romania din perspectiva unor indicatori statistici. Politici educationale bazate pe date
Prezentul studiu reprezinta o sinteza realizata pe baza Raportului asupra starii sistemului national de invatamant preuniversitar din Romania 2014 – partea de analiza statistica elaborata de Institutul de Ştiinte ale Educatiei. Studiul analizeaza situatia inregistrata in sistemul de invatamant preuniversitar … Continuă să citești
PARTENERIATUL SCOALA-FAMILIE-COMUNITATE
Parteneriatul scoala – familie – comunitate reprezinta o problema actuala importanta, reliefata de diferite documente de politica educationala la nivel national si international si de cercetarile in domeniul educatiei. In Romania, conform Legii educatiei nationale nr. 1/2011, parintii sunt considerati … Continuă să citești
Raport final curs educație financiară. Campania Națională UNICEF Hai la școală!
Pe parcursul anului școlar 2013-2014 Institutul de Științe ale Educației a desfășurat un program pilot de formare pentru cadrele didactice din școlile participante la Campania Națională UNICEF „Hai la școală!” în aria educației financiare. Raportul de față prezintă în mod … Continuă să citești
Finanţarea sistemului de învăţământ preuniversitar pe baza standardelor de cost: o evaluare curentă din perspectiva echităţii
Studiul este o iniţiativă comună a Reprezentanţei UNICEF România şi a Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei în contextul Campaniei Naţionale Hai la Şcoală! ce se desfăşoară în România din anul 2010. Această cercetare, realizată în perioada mai – octombrie 2013, … Continuă să citești