Raport privind implementarea Acțiunii eTwinning în România<br>perioada 2012 - 2021

Raport privind implementarea Acțiunii eTwinning în România
perioada 2012 – 2021

Publicat pe 9 ianuarie 2023

Coordonator: Mirela Alexandru  Echipa eTwinning: Mirela Alexandru, Alexandra Aramă, Oana Gheorghe, Simona Velea  Cercetători asociați: Luminița Catană, Laura Elena Căpiță, Angelica Mihăilescu, Adela Mihaela Țăranu   eTwinning este comunitatea internațională a școlilor, o  acțiune colaborativă pentru mediul preuniversitar lansată în … Continuă să citești

Valențele neuroștiințelor pentru îmbunătățirea practicii educaționale

Valențele neuroștiințelor pentru îmbunătățirea practicii educaționale

Publicat pe 1 februarie 2021

Valențele neuroștiințelor pentru îmbunătățirea practicii educaționale – Raport de proiect  București, 2019

Studiu: Back to school Post-COVID

Studiu: Back to school Post-COVID

Publicat pe 31 august 2020

Raport Back to School 2020-2021 Tema începerii noului an școlar se află pe agenda publică din România, suscitând îngrijorări și controverse. Contextul aparte cu care se confruntă fiecare stat, generat de pandemia COVID-19, impune luarea unor măsuri speciale de politici, … Continuă să citești

Școala la distanță în perioada pandemiei Covid-19

Școala la distanță în perioada pandemiei Covid-19

Publicat pe 30 august 2020

Invatarea la distanta. Raport de cercetare_august 2020   Rezumat: ancheta Scoala la distanta În perioada 27 mai – 12 iunie 2020 Unitatea de cercetare în educație a realizat studiul ”Învățarea la distanță. Anchetă cu privire la activitățile educaționale desfășurate în … Continuă să citești

Școala de acasă – o provocare nouă pentru elevi și o oportunitate pentru profesorii noștri

Școala de acasă – o provocare nouă pentru elevi și o oportunitate pentru profesorii noștri

Publicat pe 15 aprilie 2020

Rezultate preliminare de cercetare Peste 6.000 de cadre didactice au participat la cercetarea evaluativă privind practicile didactice și dificultățile în desfășurarea activităților cu elevii în această perioadă. Cu un eșantion reprezentativ, investigația relevă măsurile de sprijin necesare și pot constitui … Continuă să citești

PISA 2018-2022

PISA 2018-2022

Publicat pe 23 martie 2020

PISA (Programme for International Student Assessment) este un studiu comparativ internațional inițiat de către Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) cu scopul de a măsura dezvoltarea achizițiilor învățării elevilor de 15 ani, în trei domenii principale: lectură, matematică și … Continuă să citești

Opţionalele – proiect curricular la nivelul şcolii

Opţionalele – proiect curricular la nivelul şcolii

Publicat pe 26 decembrie 2018

Studiul de faţă reprezintă o nouă evaluare de etapă care își propune să aducă la zi analiza privind opţionalele, pentru a identifica mecanismele puse în funcţiune în contextul de dezvoltare şi aplicare a CDS la nivel de şcoală, parcursul urmat de … Continuă să citești

Acomodarea copilului cu trecerile de nivel din învățământul obligatoriu (clasa pregătitoare, clasa a V-a)

Acomodarea copilului cu trecerile de nivel din învățământul obligatoriu (clasa pregătitoare, clasa a V-a)

Publicat pe 21 octombrie 2018

Prezentare: Scopul cercetării a fost de a oferi o bază pentru asigurarea unei acomodări favorabile a copilului cu școala primară și cu gimnaziul. În cadrul proiectului ne-am propus să descoperim dificultățile pe care le întâmpină copiii în trecerile de nivel … Continuă să citești

Educatia copiilor refugiati

Educatia copiilor refugiati

Publicat pe 15 iunie 2018

Modalități de optimizare a intervențiilor educaționale pentru copiii care provin din familii de refugiați / beneficiază de protecție internațională – Raport de cercetare Tema imigrării și a fluxurilor de refugiați, atât de prezentă acum în realitatea europeană, îndeamnă autoritățile statale și comunitățile locale … Continuă să citești

Program de formare: Consultanţa de proces - un model de intervenţie

Program de formare: Consultanţa de proces – un model de intervenţie

Publicat pe 15 iunie 2018

Program de formare: Consultanţa de proces – un model de intervenţie Acest program se încadrează, din punct de vedere conceptual, în sistemul existent de management şi de asigurare a calităţii din România, care porneşte de la premisa că orice activitate … Continuă să citești