Tinerii şi mediile de comunicare

Anul: 2008.

Coordonator: Gina Anghelescu.

Echipa de cercetare: Elena Damian, Marius Lazăr, Ioana Ştefănescu.

Descriere: Scopul acestui studiu a fost de a evidenţia punctele de legatura între spaţiile de viaţa ale tinerilor şi diferitele tipuri de media. Au fost realizate focus-grupuri cu tineri din capitală. Conform analizei discursurilor, spaţiul virtual este considerat singurul loc unde părerea tinerilor contează. Studenţii critica maniera în care realitatea este mediată, indiferent daca este vorba de internet, or de celelalte medii de comunicare. Elevii de gimnaziu, mai moderaţi, par sa fi învăţat să se descurce în haţişul informaţional oferit de tipurile de media, fără să fie preocupaţi de aspectele de etică socială; deschiderea adolescenţilor faţă de informaţie este echilibrată de/prin preocuparea lor pentru selectivitatea surselor. Tinerii care desfăşoară o activitate profesională, deşi sunt deschişi pentru posibilităţile pe care internetul le oferă, sunt cei mai prevăzători la falsele modele care pot fi promovate.

Raport de cercetare: Tinerii si mediile de comunicare

Raportul de cercetare este disponibil la biblioteca ISE.

Publicat pe 5 august 2008 Cercetari arhiva 2000 - 2008Cercetări pentru TineretTeme de cercetare