Din cele peste 10.000 de proiecte colaborative derulate în acest an şcolar în Europa, în cadrul Acțiunii eTwinning, 202 au intrat în cursa premiilor anuale, fiind evaluate de un juriu format din 35 de experți din țările participante la program. Dintre acestea, 11 vor fi premiate în cadrul unei ceremonii speciale, organizate de European Schoonet – Centrul european eTwinning.
Ceremonia de decernare a premiilor eTwinning din acest an va avea loc la Bruxelles, între 17-20 aprilie şi va reuni oficiali ai Comisiei Europene, personalităţi publice din sectorul educaţional european, cadre didactice şi elevi, pentru aceştia fiind organizate sesiuni practice şi ateliere de dezvoltare a competenţelor digitale, de utilizare a noilor instrumente şi tehnologii, elearning şi participare în activități colaborative, urmărind creşterea interacţiunii şi comunicării la nivel european, în perspectiva îmbunătăţirii educaţiei.
România urcă pe podium prin munca susținută, creativitatea didactică și dăruirea profesională a unei echipe de profesori de matematică de la Școala Gimnazială Nr. 195 Hamburg, din București. Doamnele profesoare Irina Vasilescu, Monica Corbus și Maria Petrescu vor primi Premiul pentru proiecte în limba engleză, oferit de British Council UK, pentru proiectul „AIMS Alternatives for Innovative Math Study”, în care au participat alături de alte 19 cadre didactice din Europa.
Proiectul AIMS a urmărit să trezească interesul elevilor pentru matematică și să îi motiveze inclusiv pe cei cu rezultate mai puțin bune la această materie. Profesorii au valorificat teoria inteligențelor multiple pentru a adapta activitățile de învățare la specificul fiecărui copil. Elevii au lucrat în echipe transnaționale, au realizat propriile resurse pentru învățare folosind tehnologia informației și comunicării, au investigat legătura dintre matematică și viața cotidiană. Acest proiect este un răspuns la întrebarea ”de ce studiem matematica?”.
În finala Premiilor europene eTwinning 2016, România se mândrește cu încă două proiecte plasate pe a doua poziție în ierarhie:
Proiectul „Time Capsule 2014-2114” – Prof. Camelia Tat, Școala Scoala Gimnazială Păulesti, Satu Mare, locul II la categoria proiectelor pentru elevi cu vârste între 12 şi 15 ani. În acest proiect au fost implicate 14 școli, gimnaziale și primare, din 10 țări, partenerii fiind peste 200 de elevi și 15 de cadre didactice. Elevii și profesorii au reflectat asupra evoluției omenirii, imaginându-și cum va arăta lumea în viitor și cum s-ar putea comunica între generații din secole diferite. Ei au creat ”capsule” ale timpului, în care au pus scrisori către „generațiile viitoare” scrise de elevi din toată Europa.
Proiectul „Jeunes et journalistes”, locul II la categoria proiectelor pentru elevi cu vârste între 16-19 ani – prof. Elena Manovici, Liceul Teoretic „Ioan Slavici”, Panciu, fondator al proiectului, și prof. Mihaela Mirescu de la Colegiul Economic ”P. S. AURELIAN”, Slatina. Proiectul “Jeunes et journalistes” se adresează elevilor și profesorilor interesați de limba și de cultura franceză, urmărind să îi implice pe aceștia în activități comune pentru crearea unui ziar („Le sac @dos européen”) pentru adolescenţi. În funcţie de preferinţe și de pasiunile comune, elevii au redactat articole în manieră jurnalistică; au descoperit cultura europeană și mediul în care trăiesc adolescenţii din Europa.
Premiile Europene eTwinning se află în 2016 la cea de-a 11-a ediţie şi, ca în fiecare an, îşi propun să aprecieze cu distincţia specifică celei mai mari competiţii de proiecte educaţionale colaborative din Europa, proiecte remarcabile realizate în colaborare de cei peste 360.000 de profesori din Europa şi de elevii lor, înscrişi pe platforma eTwinning.net.
În România, peste 18000 de cadre didactice din peste 5000 de şcoli înscrise pe platformă se implică anual în parteneriate educaţionale şi proiecte de colaborare cu instituţii de educaţie din Europa. Astfel, au acces la comunicare şi cooperare cu alţi colegi europeni, la transfer de practici inovative, la noi oportunităţi de valorificare a tehnologiei informaţiei şi comunicării în procesul didactic. Foarte importantă este şi apartenenţa la comunitatea europeană a cadrelor didactice, în care profesorii români au demonstrat competenţă, seriozitate şi creativitate, fiind prezenţi an de an pe podiumul competiţiei de proiecte.
Despre Acţiunea eTwinning
eTwinning este o iniţiativă a Comisiei Europene, lansată în 2005, cu scopul iniţial de a facilita parteneriatele între instituţii de învăţământ preuniversitar din Europa. Ulterior, scopurile acţiunii s-au consolidat, platforma etwinning.net devenind o comunitate a şcolilor din Europa, reunind peste 363.000 de cadre didactice din aproape 156.000 de şcoli.
Începând din octombrie 2007, acţiunea eTwinning a fost implementată şi în România. Până în februarie 2016, peste 18 000 de cadre didactice din România din aproape 7000 de instituţii de învăţământ s-au înscris pe platforma eTwinning.
În România, acţiunea eTwinning este coordonată de Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei (www.ise.ro).
Contact naţional:
Alexandra Bunica
Institutul de Științe ale Educației
Tel.: 021.214.27.82
Web: www.etwinning.ro
E-mail: echipa@etwinning.ro
Lista completă a proiectelor premiate este disponibil accesând următorul link – https://www.etwinning.net/ro/pub/news/news/european_prize_winners_2016.htm