Sarivan Ligia

Cercetător ştiinţific I
Laborator Curriculum
Domenii de expertiză: didactici ale disciplinelor filologice; formarea profesorilor care predau discipline din aria curriculara Limba si comunicare; curriculum aplicat in ZEP; parteneriate de cercetare

Ligia Sarivan este cercetător ştiinţific I în cadrul Institutului de Stiinţe ale Educaţiei, Laboratorul Curriculum.

A absolvit Facultatea de Limbi şi literaturi străine a Universităţii din Bucureşti în 1985 cu media 10 şi a obţinut titlul de doctor în filologie in 1998 cu teza Science et/ ou littérature. L’incidence des paradigmes scientifiques sur l’enseignement – apprentissage de la littérature. A predat franceză şi engleză la toate nivelurile de învăţământ. Din 1998 a participat în coordonarea şi derularea a numeroase programe de formare continuă a profesorilor în România şi Europa de Sud-Est. A fost invitată să predea în programe de pregătire iniţială a profesorilor la Universitatea din Bucureşti, Facultatea de Litere şi Universitatea din Ploieşti, Facultatea de Litere şi Ştiinţe.

Ligia Sarivan are o expertiză notabilă în curriculumul aplicat pentru limbi moderne, derulând cercetări pe o varietate de teme didactice inovative: aplicarea teoriei inteligenţelor multiple în demersul didactic, dezvoltarea competenţelor cheie la nivelul disciplinelor filologice, metodologie interactivă şi deconstruirea clişeelor didactice, curriculum aplicat în zone de educaţie prioritară, blended-learning, TIC în didactica limbilor străine, dimensiunea de gen în didactica limbilor străine, identificarea greşelilor tipice ale elevilor în cadrul studiului PIRLS.. Ligia Sarivan este implicată activ în dezvoltarea parteneriatelor de cercetare cu masteranzi şi profesori în domeniul didactici limbilor moderne şi materne.

A publicat ca autor şi co-autor numeroase articole, cărţi şi capitole în cărţi în România şi în străinătate. Didactica ariei curriculare Om şi societate, Didactica ariei curriculare Limbă şi comunicare, Deconstructing the Canon: MI as a Powerful Tool to Build Language Teachers’ Competence, Curriculum Reframed: Multiple Intelligences and New Routes to Teaching and Learning in Romanian Universities The Reflective Teacher, Homo Zappiens Challenges Language Education, The Basics of Non-Learning: Are They Set in Elementary Grades?, Reversing the Spiral Down: Opportunities for Student-Centered Approaches in Education Priority Areas reprezintă numai o selecţie din publicaţiile apărute după 2009.

Publicat pe 6 august 2010 cs1CurriculumEchipa CCTI (Cercetare Curriculară și Teorii ale Învățării)Echipa CurriculumEchipa ISE