RAPORT DE CONSULTARE PUBLICĂ privind propunerile de plan-cadru pentru liceu, filiera teoretică

RAPORT DE CONSULTARE PUBLICĂ privind propunerile de plan-cadru pentru liceu, filiera teoretică

Publicat pe 4 aprilie 2018

Raportul prezintă o analiză sistematică a rezultatelor procesului de consultare publică privind propunerile de plan-cadru pentru liceu, filiera teoretică, lansate în dezbatere de Ministerul Educației Naționale și Institutul de Științe ale Educației în perioada 29 decembrie 2017 – 1 martie … Continuă să citești

Conferinta internationala „​Politici si practici pentru prevenirea parasirii timpurii a scolii" (Istanbul 2-4 mai 2018)

Conferinta internationala „​Politici si practici pentru prevenirea parasirii timpurii a scolii” (Istanbul 2-4 mai 2018)

Publicat pe 13 februarie 2018

Conferinta internationala „​Politici si practici pentru prevenirea parasirii timpurii a scolii” (Istanbul 2-4 mai 2018) este organizata in cadrul proiectului EMPAQT in care Institutul de Stiinte ale Educatiei este partener. Va asteptam cu drag, Echipa de proiect EMPAQT   International … Continuă să citești

Inovare și continuitate în plan curricular

Inovare și continuitate în plan curricular

Publicat pe 9 februarie 2018

Inovare și continuitate în plan curricular constituie tema celui de-al IV-lea Simpozion național „Competențele cheie,  fundament al dezvoltării personale”,  care va avea loc în data de 14 aprilie 2018, la Târgoviște. Evenimentul este organizat de Şcoala Gimnazială „Mihai Viteazul” Târgovişte, iar … Continuă să citești

Internetul și mediile de socializare virtuale în viața liceenilor

Internetul și mediile de socializare virtuale în viața liceenilor

Publicat pe 5 februarie 2018

În prezent, importanța și locul esențial pe care îl ocupă cultura digitală în viața adolescenților români sunt de necontestat. Statisticile privind accesul și gradul de utilizare a mediului virtual și a noilor tehnologii au înregistrat creșteri rapide, mai ales în … Continuă să citești

Conferința finală a proiectului MOVE-ME (19 ianuarie, Siena, Italia)

Conferința finală a proiectului MOVE-ME (19 ianuarie, Siena, Italia)

Publicat pe 12 ianuarie 2018

Vineri 19 ianuarie va avea loc la Universita per stranieri din Siena (Italia) conferința finală a proiectului MOVE-ME în care a fost implicat ca partener și Institutul de Științe ale Educației. Programul conferinței va fi: 11:30 – 11:45 Bun venit … Continuă să citești

TEMELE PENTRU ACASĂ - raport de consultare națională

TEMELE PENTRU ACASĂ – raport de consultare națională

Publicat pe 13 decembrie 2017

TEMELE PENTRU ACASĂ Raport de consultare națională privind rolul, consistența și eficiența temelor pentru acasă Raportul realizat de Institutul de Științe ale Educației prezintă principalele rezultate ale consultării publice privind temele pentru acasă ale elevilor, desfășurată în perioada  7-20 noiembrie … Continuă să citești

Conferința Internațională "Rolul consilierului în comunitatea locală și globală"

Conferința Internațională „Rolul consilierului în comunitatea locală și globală”

Publicat pe 22 noiembrie 2017

Conferința Internațională Rolul consilierului în comunitatea locală și globală va avea loc în 16-18 februarie 2018 la București.  Evenimentul este organizat de către NBCC România și Universitatea din București. Institutul de Științe ale Educației și Euroguidance România sprijină organizarea acestui … Continuă să citești

Invitație focus-grup elaborare material "Neuroștiințe pentru educație"

Invitație focus-grup elaborare material „Neuroștiințe pentru educație”

Publicat pe 22 noiembrie 2017

Institutul de Științe ale Educației organizează o selecție de cadre didactice interesate să participe ca voluntari într-un focus-grup prilejuit de proiectul pilot Neuroștiințe pentru educație. Acest interviu va avea un rol esențial în realizarea unui material dedicat practicienilor prin care … Continuă să citești

La şcoală - O privire asupra participării la educație folosind analiza pe cohortă

La şcoală – O privire asupra participării la educație folosind analiza pe cohortă

Publicat pe 9 noiembrie 2017

Politicile privind creşterea calităţii în educaţie au reprezentat o constantă în ultimul deceniu, programele promovate la nivel naţional sau judeţean incluzând, printre altele, dezvoltarea unui nou curriculum, promovarea unor măsuri de asigurare internă a calităţii în toate şcolile din învăţământul … Continuă să citești

Cercetare curriculum la decizia scolii

Cercetare curriculum la decizia scolii

Publicat pe 20 octombrie 2017

Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei derulează, în prezent, proiectul de cercetare Opționalele – proiect curricular la nivelul școlii. Cercetarea îşi propune să exploreze practicile curente privind disciplinele opționale, la nivelul școlilor gimnaziale și la nivelul inspectoratelor școlare, precum și intervențiile … Continuă să citești