Compendium Cross Border 2018  "Consilierea și orientarea în curriculumul școlar. Experiențe, practici, inovații și răspunsuri la provocări curente"

Compendium Cross Border 2018 „Consilierea și orientarea în curriculumul școlar. Experiențe, practici, inovații și răspunsuri la provocări curente”

Publicat pe 31 iulie 2019

Compendium Cross Border 2018  „Consilierea și orientarea în curriculumul școlar. Experiențe, practici, inovații și răspunsuri la provocări curente”, publicat de către Euroguidance România. Compendium Cross Border 2018 „Guidance and Counselling in the School Curriculum.  Experiences, Practices, Innovations and Responses to … Continuă să citești

CRCCD - Cadrul de referință al competențelor pentru cultură democratică
Participarea la educaţie în învăţământul secundar superior - O provocare pentru politicile curente în România

Participarea la educaţie în învăţământul secundar superior – O provocare pentru politicile curente în România

Publicat pe 9 noiembrie 2017

Studiul realizeaza o fotografie a stării de fapt privind participarea la educaţie a copiilor din grupa de vârsta corespunzatoare învăţământului secundar superior (15-18 ani), cu scopul de a surprinde situaţia copiilor care nu merg la şcoală. Studiul analizeaza statistic amploarea fenomenului de neparticipare şcolară a … Continuă să citești

Educatia pentru toti si pentru fiecare - accesul și participarea la educațiea copiilor cu dizabilități și/sau CES din școlile participante la campania "UNICEF Hai la Școala!"

Educatia pentru toti si pentru fiecare – accesul și participarea la educațiea copiilor cu dizabilități și/sau CES din școlile participante la campania „UNICEF Hai la Școala!”

Publicat pe 9 noiembrie 2017

Publicația “Educatia pentru toti si pentru fiecare” este o radiografie a situației copiilor cu dizabilităţi şi/sau cerinţe educaţionale speciale (CES) din învăţământul de masă, în contextul în care educația incluzivă sau educația accesibilă tuturor copiilor indiferent de etnie, statut social … Continuă să citești

La şcoală - O privire asupra participării la educație folosind analiza pe cohortă

La şcoală – O privire asupra participării la educație folosind analiza pe cohortă

Publicat pe 9 noiembrie 2017

Politicile privind creşterea calităţii în educaţie au reprezentat o constantă în ultimul deceniu, programele promovate la nivel naţional sau judeţean incluzând, printre altele, dezvoltarea unui nou curriculum, promovarea unor măsuri de asigurare internă a calităţii în toate şcolile din învăţământul … Continuă să citești

Analiza sistemului de invatamant preuniversitar din Romania din perspectiva unor indicatori statistici. Politici educationale bazate pe date

Analiza sistemului de invatamant preuniversitar din Romania din perspectiva unor indicatori statistici. Politici educationale bazate pe date

Publicat pe 13 martie 2015

Prezentul studiu reprezinta o sinteza realizata pe baza Raportului asupra starii sistemului national de invatamant preuniversitar din Romania 2014 – partea de analiza statistica elaborata de Institutul de Ştiinte ale Educatiei. Studiul analizeaza situatia inregistrata in sistemul de invatamant preuniversitar … Continuă să citești

PARTENERIATUL SCOALA-FAMILIE-COMUNITATE

PARTENERIATUL SCOALA-FAMILIE-COMUNITATE

Publicat pe 13 martie 2015

Parteneriatul scoala – familie – comunitate reprezinta o problema actuala importanta, reliefata de diferite documente de politica educationala la nivel national si international si de cercetarile in domeniul educatiei. In Romania, conform Legii educatiei nationale nr. 1/2011, parintii sunt considerati … Continuă să citești

Raport final curs educație financiară. Campania Națională UNICEF Hai la școală!

Raport final curs educație financiară. Campania Națională UNICEF Hai la școală!

Publicat pe 26 februarie 2015

Pe parcursul anului școlar 2013-2014 Institutul de Științe ale Educației a desfășurat un program pilot de formare pentru cadrele didactice din școlile participante la Campania Națională UNICEF „Hai la școală!” în aria educației financiare. Raportul de față prezintă în mod … Continuă să citești

Finanţarea sistemului de învăţământ preuniversitar pe baza standardelor de cost: o evaluare curentă din perspectiva echităţii

Finanţarea sistemului de învăţământ preuniversitar pe baza standardelor de cost: o evaluare curentă din perspectiva echităţii

Publicat pe 23 februarie 2015

Studiul este o iniţiativă comună a Reprezentanţei UNICEF România şi a Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei în contextul Campaniei Naţionale Hai la Şcoală! ce se desfăşoară în România din anul 2010. Această cercetare, realizată în perioada mai – octombrie 2013, … Continuă să citești

TIMSS si PIRLS - resurse pentru profesori

TIMSS si PIRLS – resurse pentru profesori

Publicat pe 10 septembrie 2014

Instrumente de test, itemi si ghiduri realizate in urma evaluarilor TIMSS si PIRLS! Pentru accesul efectiv la aceste materiale trebuie sa furnizati unele date despre dv. (sa va creati un cont daca nu aveti deja unul) pe site-ul la care … Continuă să citești