A framework to guide an education response to the COVID - 19 Pandemic of 2020

A framework to guide an education response to the COVID – 19 Pandemic of 2020

Publicat pe 5 aprilie 2020

Un raport al OCDE menit să susțină luarea deciziilor în educație în această perioadă. https://read.oecd-ilibrary.org/view/?ref=126_126988-t63lxosohs&title=A-framework-to-guide-an-education-response-to-the-Covid-19-Pandemic-of-2020

Continuitatea pedagogică și pandemia

Continuitatea pedagogică și pandemia

Publicat pe 5 aprilie 2020

Un text scris de Anca Nedelcu, profesor universitar și prodecan la Facultatea de Psihologie și Științele Educației, Universitatea din București. Are un portofoliu bogat în activități specifice domeniului educațional: cadru didactic, cercetător, coordonator de program de studii masterale, manager de … Continuă să citești

Cercetare curriculum la decizia scolii

Cercetare curriculum la decizia scolii

Publicat pe 20 octombrie 2017

Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei derulează, în prezent, proiectul de cercetare Opționalele – proiect curricular la nivelul școlii. Cercetarea îşi propune să exploreze practicile curente privind disciplinele opționale, la nivelul școlilor gimnaziale și la nivelul inspectoratelor școlare, precum și intervențiile … Continuă să citești

Living democracy – un set de resurse pentru profesori, elevi si formatori in domeniul educatiei pentru cetatenie democratica si drepturile omului (ECD/EDO)

Living democracy – un set de resurse pentru profesori, elevi si formatori in domeniul educatiei pentru cetatenie democratica si drepturile omului (ECD/EDO)

Publicat pe 17 martie 2017

Universitatea pentru Formarea Profesorilor din Zurich – Departamentul pentru Proiecte Internationale in domeniul Educatiei a dezvoltat sase publicatii / resurse pentru predare-invatare pentru ECD/EDO, in cooperare cu Consiliul Europei. In cadrul unui proiect international, aceste resurse au devenit disponibile in … Continuă să citești

Noile programe pentru gimnaziu - ecouri în presă

Noile programe pentru gimnaziu – ecouri în presă

Publicat pe 1 martie 2017

        Știrile Europa FM, 28 februarie 2017 Noile programe pentru gimnaziu, gata de aprobare/ Textele de literatură veche nu mai sunt obligatorii Federatia Coalitia pentru Educatie – COMUNICAT PRIVIND PROGRAMELE ȘCOLARE PENTRU GIMNAZIU. 16 februatie 2017 Comunicat privind … Continuă să citești

Analiza rezultatelor elevilor  la simularea evaluării naționale la clasa a VIII-a – 2016  Ce putem învăța pentru viitor?

Analiza rezultatelor elevilor la simularea evaluării naționale la clasa a VIII-a – 2016 Ce putem învăța pentru viitor?

Publicat pe 8 decembrie 2016

Simularea pentru evaluarea națională a elevilor de clasa a VIII-a reprezintă o adevărată ”avanpremieră” a primului moment de evaluare semnificativ  din viața unui elev, un examen important pentru parcursul școlar și profesional ulterior. În egală măsură, este o oportunitate de … Continuă să citești

In Memoriam - Nicolae Sacaliş – Calata

In Memoriam – Nicolae Sacaliş – Calata

Publicat pe 18 februarie 2015

Nicolae Sacaliş – Calata (28 ianuarie 1944 – 4 februarie 2015) Născut la Bucureşti (dintr-o familie de ţărani provenind din zona Munţilor Apuseni), Nicolae Sacaliş a absolvit, în 1968, Facultatea de Filosofie, secţia Pedagogie. Între 1968 şi 1974 a fost cercetător … Continuă să citești

Speranta Farca - un articol original si comprehensiv despre educatia zilelor noastre

Speranta Farca – un articol original si comprehensiv despre educatia zilelor noastre

Publicat pe 9 mai 2013

Articolul a aparut pe site-ul www.dascali.ro in mai 2005 cu titlul: Educatia din Romania intre scoala caraghioasa, parintii ingrijorati si copiii de plastilina Articolul poate fi citit accesand linkul: http://www.dascali.ro/2013/05/educatia-din-romania-intre-scoala-caraghioasa-parintii-ingrijorati-si-copiii-plastilina-interviu-in-exclusivitate-cu-dr-speranta-farca/

A învăța să înveți în școală, dincolo de logica implicită a simțului comun

A învăța să înveți în școală, dincolo de logica implicită a simțului comun

Publicat pe 14 ianuarie 2013

Politicile educaționale stabilite la nivel european au descris încă din 2000 evoluţia dezirabilă a sistemelor de educaţie şi formare profesională din Europa către o societate şi economie a cunoaşterii în termenii competențelor cheie sau a competențelor pentru învățare permanentă: competenţe … Continuă să citești

Educația în atenția sociologilor

Educația în atenția sociologilor

Publicat pe 8 ianuarie 2013

Asociaţia Română de Sociologie, Universitatea din Oradea – Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, Institutul de Cercetare a Calităţii Vieţii al Academiei Române, în colaborare cu Casa Corpului Didactic Bihor au organizat în perioada 27-29 septembrie 2012 în cadrul Universităţii din Oradea, … Continuă să citești